مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 08:452020-06-16اقتصادي

فارس من| آموزش های لازم به متقاضیان کاشت گل محمدی ارائه می شود


آموزش های لازم به متقاضیان کاشت گل محمدی ارائه می شود، اما چون کشت این نوع گل برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان در سامانه به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به زیر کشت قرار داشتن حدود 11 هکتار از اراضی این شهرستان درزمینه گل محمدی، گفت: کاشت این گیاه نیاز آبی کمتری نسبت به دیگر محصولات دارد اما هزینه های بالایی در حوزه کارگری متحمل کشاورز می کند به طوری که به ازای هر کیلو باید 4 هزار تومان به کارگر پرداخت شود.

احمد کنعانی تأکید کرد: تنوع بالای محصولات در این شهرستان همچون زیر کشت قرار داشتن حدود 4 هزار و 500 هکتار باغات انگور یا 850 هکتار زعفران به همراه دیگر صیفی جات بهاره مثل سیب زمینی، چغندرقند و ذرت هم سبب شده استقبال کمتری نسبت به کاشت محصول گل محمدی در سطح شهرستان صورت بگیرد.

وی با یادآوری اینکه هزینه های مرحله داشت گل محمدی و مبارزه با آفات آن نیز صرفه اقتصادی برای کشاورز ندارد، افزود: با توجه به تحریم ها و عدم صادرات برخی محصولات، قیمت تمام شده بین 8 تا 9 هزار تومان برای هر کیلو است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان بابیان این موضوع که در دهستان دولت خانه این شهرستان از کاشت گیاهان دارویی حمایت صورت گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| آموزش های لازم به متقاضیان کاشت گل محمدی ارائه می شود

فارس من| آموزش های لازم به متقاضیان کاشت گل محمدی ارائه می شود